Oltcit Rally Team

Oltcit Rally Team clubul pasionatilor automobilului Oltcit......


Nu sunteti conectat. Conectati-va sau inregistrati-va

Istoria automobilului Oltcit

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos  Mesaj [Pagina 1 din 1]

1 Istoria automobilului Oltcit la data de Mier Apr 15, 2009 10:24 am

Istoria automobilului Oltcit o sa spun si eu cate ceva dar o sa ma ajutati si voi. Smile

Vezi profilul utilizatorului http://oltcitrallyteam.forumz.ro

2 Re: Istoria automobilului Oltcit la data de Joi Apr 16, 2009 12:11 pm

Oltcit Craiova a apărut în urma unui parteneriat între autorităţile comuniste şi producătorul francez de automobile Citroën. Astfel, un an mai târziu (1977) la Craiova începe construcţia unei fabrici moderne pentru construcţia unui automobil de dimensiuni mici.

În fabrică s-au produs patru versiuni :

Club - echipat cu un motor de 1129 cm cubi şi o cutie în 4 trepte
Special - echipat cu motorul de Visa şi LMA, de 652 cm³
Axel 12 TRS - dotat iniţal cu un motor de 1200 cm³, dar a fost înlocuit cu un motor de 1299 cm³ şi o cutie de viteze în 5 trepte; a fost un automobil destinat exportului în Franţa, Olanda, Belgia, Ungaria, Cehoslovacia, Polonia, Iugoslavia, Argentina, Uruguay, Paraguay, Ecuador, Venezuela, Costa Rica, Columbia, Siria, Iordania, Egipt, Turcia, Bulgaria
Club 12 CS - disponibil din 1993, camionetă cu două locuri; motor de 1299 cm³ şi o cutie de viteze în 5 trepte, cu rapoarte care favorizează puterea
După 1989, producţia continuă sub numele de Oltcit până în 1994, când numele este schimbat în Oltena (totodată este modificată şi sigla); producţia acestor versiuni a continuat până la semnarea contractului cu compania Daewoo, când are loc o altă preschimbare a numelui din Oltena în Rodae.


Oltcit ClubÎn noiembrie 1994, Daewoo a înfiinţat o linie de producţie în România, devenind cel mai important investitor străin al ţării, prin înfiinţarea unei societăţi mixte, creată de Automobile Craiova şi grupul sud-coreean Daewoo. Această fabrică, cu un nivel egal cu cele vestice, a fost construită pentru producerea a mai mult de 100.000 de vehicule/an.

1977 - Se înfiinţează societatea OLTCIT din Craiova, ca o companie mixtă româno-franceză (CITROËN)
1981 - Începe producţia de automobile OLTCIT
1991 - OLTCIT devine S.C. AUTOMOBILE CRAIOVA S.A. prin preluarea acţiunilor Citroën de către Statul Român
1994 - Se înfiinţează RODAE AUTOMOBILE CRAIOVA S.A. (în prezent DAEWOO AUTOMOBILE ROMANIA S.A.), companie mixtă între S.C. Automobile Craiova S.A. şi DAEWOO HEAVY INDUSTRIES L.T.D. COREEA (49% + 51%)
1994-2006 - S.C. Automobile Craiova S.A. (ACSA) are ca activitate de bază comercializarea diverselor piese de schimb şi accesorii pentru automobilele OLTENA, DACIA şi DAEWOO
2008 - Ford Europa preia fabrica Oltcit

Modele produse
Fabrica de la Craiova a fabricat de-a lungul timpului următoarele modele:

Oltcit
Special
Club
Club 11 R
Club 11 RL
Club 11 RM
Club 11 RT
Club 12 TRS
Club 12 CS
Axel Entreprise
Axel 12 TRS Entreprise

Vezi profilul utilizatorului http://oltcitrallyteam.forumz.ro

3 Re: Istoria automobilului Oltcit la data de Vin Apr 17, 2009 6:20 pm

Baccara

avatar
Admin
Admin
interesant!

Vezi profilul utilizatorului

4 Re: Istoria automobilului Oltcit la data de Vin Apr 17, 2009 8:38 pm

Cam atat stiu eu dac mai stiti ceva scrieti ca nu va mananc...... desi mie foame Very Happy

Vezi profilul utilizatorului http://oltcitrallyteam.forumz.ro

Continut sponsorizat


Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus  Mesaj [Pagina 1 din 1]

Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum